Thursday, February 12, 2009

Upin dan Ipin The Movie

Yeah!!! Pengembaraan Bermula... itu lah tajuk movie animasi Upin & Ipin kali ini, setelah 2 tahun menyajikan sepanjang Ramadhan kita dengan animasi short 5 minit, kali ini Upin dan Ipin menayangkan aksi berbentuk filem buat terulung kalinya. Betul Betul Betul! mari kita baca sinopsis movie ini.

Ada sesuatu yang mengganggu ketenteraman Kampung Durian Runtuh. Penduduk kampung menyebarkan cerita tentang kewujudan suatu makhluk yang menggerunkan menjelang waktu malam, namun tiada siapa yang berani mencari kebenaran disebaliknya...

Sehinggalah Badrol dan Lim, serta rakan-rakan baru mereka terjerumus ke dalam misteri tersebut tanpa disengajakan. Seekor haiwan aneh yang tidak diketahui asalnya, menjalin persahabatan dengan Rajoo dan membawa mereka semua ke suatu pengembaraan, jauh ke dalam hutan hujan Malaysia yang penuh dengan hidupan liar, termasuk seekor ular gergasi yang mistik. Sertai mereka, dalam mengungkap misteri dan merentasi cabaran di sekitar keindahan panorama flora dan fauna Malaysia.





Ah.. apa tunggu lagik.. jom beramai² bawak seisi keluarga sekarang menonton movie ini, dah start tayang dah 12/02/2009... Sure akan gempak punyak!!!



No comments: