Saturday, February 7, 2009

KML Centre

Ok kat entry ni aku nak cerita pasal kerja. Aku kerja kat KML Centre iaitu pusat penjualan produk kesihatan, kecantikan dan wangian. Syarikat ini dikendalikan oleh My brother in law my and my sister, ada 6 cawangan semuanya (4 di Sabah dan 2 di Semenanjung) Cawangan yang ke 6 ini berada di Ampang selepas di Kajang, aku di beri tanggjungjawab sepenuhnya untuk mengendalikan operasi di sini. Sebagai pusat penjualan produk kesihatan aku kena banyak belajar mengenai bab² kesihatan dan mengenali produk² kesihatan. Pengalaman bekerja di syarikat ni memberikan aku satu lagi pengalaman yang tidak aku sangkakan, yang mana dulu aku memang kurang arif bab² kesihatan dan kurang mengambil tahu menjadikan aku kini berminat menceburi bidang ini.

Tubuh kita adalah amanah dari Tuhan untuk kita gunakan semasa hidup didunia ini sehingga Tuhan mematikan kita dan berjumpa dengan Nya didunia seterusnya. Oleh itu kita semua mesti pandai menjaga kesihatan tubuh kita dan tahu mengenai ilmu menjaga kesihatan tubuh.

Jangan abaikan keperluan tubuh anda setiap hari. Jika anda abaikan penjagaan kesihatan tubuh anda, maka tubuh anda akan mendapat penyakit yang akan mengubah hidup anda dan keluarga anda ke alam derita, sengsara dan penuh kesedihan. Doktor bukanlah orang yang menjaga kesihatan anda, tetapi andalah yang memainkan peranan yang penting dalam menjaga kesihatan anda. Di KML Centre kami berkongsi ilmu dengan anda secara percuma mengenai ilmu penjagaan kesihatan tubuh yang wajib diketahui oleh semua orang kerana tubuh kita hanya satu dan Tuhan tidak sertakan alat ganti sekiranya rosak. Sekiranya rosak, maka kita akan cacat anggota.
(Petikan Kata² dari Meja Pengurus)


KML Centre lahir pada tahun 2004 di Tawau, Sabah. Pada awalnya ianya memasarkan produk Minyak Kelapa Dara (NUFERA) dan beberapa produk berasaskan madu dan herba dan kini telah berkembang sebanyak 6 cawangan hingga ke Ampang dengan lebih 80 jenis produk kesihatan terkenal seluruh negara. next time aku buat entry mengenai produk² KML dan cara2 menjaga kesihatan melalui pemakanan. cau!~

website : http://www.kmlcentre.com
my blog : http://adykml.blogspot.com

No comments: