Friday, June 5, 2009

Saya Cintakan Awak


Sepasangan kekasih sedang memecut melebihi 100 km/jam di jalanraya.

Gadis : Perlahankanlah sikit moto nie..saya takut la..
Si Lelaki : Tak nak..bawak laju-laju macam nie ler seronok..
Gadis : Tak..tak seronok pun..tolonglah..saya takut sangat nie..
Si Lelaki : Kalau awak nak saya perlahankan motosikal nie..awak kena kata awak cintakan saya dulu..
Gadis : Ok. Saya cintakan awak !
Si Lelaki : Ok..sekarang peluk saya kuat-kuat.

* Si Gadis Memeluk Lelaki tadi dengan erat *

Si Lelaki : Awak..boleh awak tolong tanggalkan topi keledar saya tak?? Kemudian pakaikan kat awak..Saya rasa tak selesa lah..

*************************************************
Dalam surat khabar keesokkan harinya :

Sebuah motosikal telah berlanggar dengan satu bangunan akibat kegagalan fungsi brek.

Dua mangsa yang terlibat dalam kemalangan tersebut, dan hanya satu daripada mereka terselamat.

*************************************************

Moral :

Kisah sebenarnya, semasa sedang menuruni jalan tersebut, Si Lelaki telah mendapati yang brek motosikalnya tak berfungsi, tetapi dia tidak mahu kekasihnya tahu. Sebaliknya, dia meminta kekasihnya tadi mengungkapkan perkataan " Saya cintakan awak" dan merasakan dakapan terakhir kekasihnya, dia juga memberikan topi keladernya kepada Si Gadis mengharapkan kekasihnya itu selamat..walaupun itu bereti dia akan terkorban.

Jadi sekiranya anda ada seseorang yang amat anda cintai dan ambil berat, beritahu dia yang anda cintakannya.

Semoga kita masih punya waktu untuk mengucapkannya.

14 comments:

n@m@n said...

dr mana la ek dpt citer ni????????????

Seri said...

ye..bleh beri thau..tp perlu la bwk moto laju2 kot da tahu moto takde brek.. zz toll!! hahha

Ady Syam said...

heuheuheu... 1st time baca cerita ni touching sket... sumber dia banyak, carik jer kat google "saya cinta awak" :P

sayalahfaizul said...

kelu kejap bace citer ni

Phet Strange said...

anduk . . =(

maseh ada ka lelaki begitu d dunia ar papa ady ?

muahhahah

lili11 said...

Eh ingat kan citer kelakor. Ada unsur2 sedih pilu lak yer ...

syiera said...

sobsobsobsss..
saya cinta awk!
haha
tharu meyh ((=

~Firsya~ said...

terharuunyeee baca citer nie

Aspalela said...

huhuhu.......

sadis gak cite ni yek ...

MiSTa NaIm said...

wuih..marka(awek dia) xkan xpakai helmet kot...ha3
tula..kalo dua2 pakai helmet kan selamat

Ady Syam said...

gambar kat atas tu kan awek dia tak pakai helmet heuheuheuheu :P

Sya Yusof said...

best²..menarik..:)

Cik Zahora said...

terharunya.. haha..
uih.. lelaki itu mmg baek.. dhrp orang yang berkongsi tulung rusuk sy.. adalah orang seperti itu... amin.. dari segi pengorbnn la..

Juliana said...

terharu bc citer ni...
smg saya jugak smpat mengucapkan "saya cintakan awak"..