Tuesday, June 9, 2009

Percubaan

Isk.. iskk.. isk... cobaan... Terkilan sungguh aku hari ni apabila... ermm kat bawah ni aku cerita. Tapi hakikatnya itulah cobaan yang aku tempuhi setelah hampir 3 bulan berurusan untuk mendapatkan Lesen Memandu Percubaan. Waarrkk!!! baru amek lesen actually dah lama aku amek lesen ni tapi tangguh punya tangguh dan kali ni pun skit lagi tertangguh namun Alhamdulillah semua dah settle. Percubaan untuk mendapat lesen percubaan ni jugak banyak halangan dan dugaan, memang senang jer bila tengok orang memandu tapi bila dah pegang stering kereta huhuhu gemuruh aku depan JPJ tadi.

Namun hari ni gemuruh aku bertukar jadi terkilan, serba salah dan geram pun ada apabila sesuatu yang diluar jangkaanku berlaku. Salah satu sebabnya tester JPJ aku kali ni adalah seorang wanita, pertemuan kami berdua dalam kereta pada awalnya berjalan dengan lancar dan dia menyebut namaku dan ingin mengetahui pekerjaanku(Cheewah). Setelah aku jawap soalannya tiba² sedang kereta yang ku pandu dan diuji di jalan raya oleh pegawai JPJ itu, dia bersuara, "Hey! dah 2 kali awak sentuh saya.." Astaghfirullah Al'azim... Sumpah! takda niat pun aku nak sentuh wanita tersebut, aku tersentuh beliau semasa hendak menukar gear. Gemuruh aku hilang automatik bertukar serba salah dan aku terus minta maaf tapi aku heran suara aku macam tak kedengaran. Aku pandu kereta tersebut seperti biasa dan kali ini aku betul² angkat bahuku sambil memandu untuk mengelak perkara tersebut berulang. Kereta kancil memang sempit, ntahlah atau aku kah yang besar sangat, apa pun aku rasa aku dah minta maaf.

Selesai jer ujian jalan rasa dia bagi aku keputusan dengan markah 17/20... Alhamdulillah LULUS jugak aku, bahagian kedua ni kena dapat 16 markah untuk lulus, dapat 17 pun syukur laa, dia pangkah 3 markah aku pada bahagian memberi isyarat lampu (lambat), tidak menggunakan gear yang sesuai dan tidak menggunakan break tangan dan kaki dengan betul. Bila aku fikir jer balek.. huh! (iyerker) abaikan jer laa janji aku dah lulus.

Sebelum permulaan ujian tersebut ada guru² memandu dan pelajar² lain yang berkata "Poyo gak tester JPJ ni, tapi aku abaikan dan kali ni bila dalam keadaan tersebut hurmm.. rasa tak puas hati pun ada, wajarkah aku minta maaf? tapi aku rasa aku dah minta maaf, abaikan jer laa... apapun thanx cikgu memanduku err uncle (aku panggil dia uncle jer)... jasa mu tetap ku kenang

13 comments:

Nur Fatihah said...

erm... tahniah bro... sabo je la...JPJ ni mmg poyo sikit... tapi bukan semua... setengah² je arr..he²..

I n n z said...

congratez ouh
kite baru nk test JPJ esOk
;p

joegrimjow said...

2 kali kene test jpj
hehe

SyafiQ said...

congrat...hu3

sutera putih said...

hikhik....
ok lah 2,,,
dah lulus kan..
tahniah...

Ummi Hanie said...

samer laa..sy pun dpt 17/20 .. mmg poyos btol jpj yg sy dpt aritu..rase nk geget2 jer telinge dier!waahahaha...

igtkn sy sorang je yg lmbt amik lesen , kini dah sebulan pgg lesen P , alhmdllh...

Ummi Hanie said...
This comment has been removed by the author.
dotblogspotdotkom said...

tahniah ....tp dah dapat lesen tu..jgn plak jadi road buli plak......huhuhuhu

am-rie said...

bro, header 2 tang gambar baju 2 best..hehe
anyway,tahniah dapat lesen memandu.. camano bleh tertest tangan jpj..hehe

Dee said...

wah..dee x taulah bila nak amik lesen..maleh kalo xde keta..nti gantung lesen je..mandu eh x pandai..congrats ady!!

zai said...

saya baru daftar...takut gak ni,berdebar2...

Dee said...

huhu... congrat arr bro...
sye da rimas nak tmpl P lagi..
huhu... tak sbar nk tunggu awal taun dpn nk cabut P...

~ a for ana ~ said...

ana pon br nk test ni... tatot! sbb kne drive kete. slalu kalo nek kete kne syndrom TIDO DLM KETE! heheh...