Saturday, March 21, 2009

Berani Tapi Tak Mahu

Di zaman dahulu kala di sebuah negeri yang diperintah oleh seorang raja yang amat menyayangi puterinya, raja ini ingin mencari calon suami untuk puteri beliau. Walaupun telah ramai orang atasan yang berpangkat tinggi dan jugak kerabat raja didalam dan diluar negeri ingin meminang puteri beliau, tapi semuanya dia reject!. "Aku inginkan menantu yang berani, hebat dan perkasa yang boleh menjaga puteri aku hingga ke akhir hayatnya".

Dipendekkan cerita setelah lama berfikir panjang, beliau mendapat satu idea bagaimana untuk mencari menantu yang hebat seperti yang diingini dengan menganjurkan satu pertandingan. Pertandingan yang dianjurkan oleh beliau merupakan "Pertandingan menyeberangi sungai yang dipenuhi dengan buaya!".

Setelah diiklan keseluruh pelusuk dunia, maka hari yang dinanti-nantikan pun tiba, ramailah orang berkumpul ditepi sungai itu dan banyak penyertaan yang diterima termasuk orang miskin yang ingin mencuba nasib.

Apabila acara bermula, peserta pertama mula menyeberangi sungai tersebut dan malangnya, terjunan beliau tidak sempat ke permukaan sungai dan telah sambar oleh seekor buaya besar yang menunggu dibawah. Satu persatu peserta tewas didalam sungai kerana tidak sempat untuk menyeberangi sungai tersebut dan ramailah peserta yang mulanya berkobar² untuk merentasi sungai tadi bertukar menjadi takut dan kecut. Ramai peserta menarik diri kerana tidak sanggup melakukan meneruskan pertandingan tersebut.

Raja sungguh sedih kerana orang yang diimpikan tidak jugak mencul dan ramai peserta telah menarik diri setelah melihat ramai yang tewas di dalam sungai yang dipenuhi buaya itu. Kerana tidak ingin putus asa Raja tersebut bertitah "Sesiapa yang dapat menyeberangi sungai itu beta bagi UP! prizenya, iaitu menggantikan takhta beta dan berkahwin dengan puteri kesayang beta!.

sebaik saja raja melaungkan hadiah yang lumayan itu tiba² "Dushhhh.....!~" Kedengaran orang terjun ke sungai... cak!~ cuk!~ cak!~ cak!~ seperti kereta F1 orang itu menyeberangi sungai tersebut dan akhirnya dia berjaya!!!

Raja amat berbangga dan memanggil orang tersebut untuk menerima hadiah, lantas pemuda itu terus menjawab.

ARGGHH!
AKU TIDAK MAHU HADIAH!!!

SIAPA YANG TOLAK AKU TADI??!!
CAKAP!!! SIAPA!!!

MACAM MANA KALAU AKU MATI TADI???!!!


heuheuheu... dia kena tolak rupanya huahuahua!!!

3 comments:

PJ selamba said...

ampes!
zalim siot sape tolak dia tu..

luvida said...

huuu :P~

Dee said...

penah baca ni..lucu ye..