Tuesday, July 14, 2009

Dapat Cek Dari Nuffnang

Syukur Alhamdulillah... Yippi!!! Hari ni dapat cek dari Nuffnang... (Makaseh Encik Nuffnang heuheuheu ) Ini cek pertama yang aku dapat sepanjang berblog. Mungkin ada yang tertanya² macam mana boleh dapat duit dari Nuffnang? berapa lama aku berblog baru dapat cek ni? Ok laa aku cerita sikit sepanjang aku berada di blogger ni. Mula-mula aku belajar buat blog ni sebab nak promosikan produk dan kedai KML Centre tempat aku bekerja. Ramai orang menggunakan blog untuk memasarkan produk mereka. Setelah giat membuat blog untuk KML Center, godek punya godek aku tertarik untuk buat blog sendiri (Personal Blog). Membuat blog tidak memerlukan kepakaran IT yang mendalam kerana blogger telah menyediakan setting yang mudah di fahami.

Alhamdulillah berkat belajar tutorial HTML dulu² dan berjinak2 buat homepage di geocities kini aku mula meminati blogger untuk berkarya dan berkongsi ilmu. Aku mula berblogging dan aktif pada Mac 2009 dengan mengumpulkan artikel lama yang dah mati (dead link) dan membuat tutorial untuk blogger.
Kini untuk meningkatkan lagi traffik kedalam blog ini aku memperbanyakkan artikel dengan memasukkan SII Muzik bagi mereka yang gemar meletak muzik di dalam blog. Dalam sibuk berblogging aku selalu terbaca artikel di mana orang boleh buat duit dengan blog, aku mula mengikuti perkembangan tersebut dan berjinak² untuk mengikuti salah satunya iaitu program adsense (iklan berbayar) contohnya seperti Nuffnang ini. Dalam masa 3 bulan dapatlah aku hasilnya .

Sekarang dalam Nuffnang aku dah ada separuh daripada cek yang aku dapat sekarang, Insyallah akan ada lagi untuk kali kedua dan seterusnya :D. Terima kasih kepada pengunjung setia yang selalu berkunjung dan pengunjung yang menjadikan blog ini sebagai laman rujukan. Tanpa anda blog takde laa cek nuffnang ni .

P/S : Nak letak Nuffnang kat blog? Jom belajar di sini

10 comments:

SyaNa said...

sama la..aku pun br dpt chq nuffnang smlm..
rezeki hujung2 bulan :p

Suzana Ikram said...

wah best nyer dpt cek pertama dari nuffnang.. bole le belanje...kih3x

Borneo Falcon said...

Tahniah!

CIKGU NAMAN said...

Aku pulak duk tumggu genap 50 skang..hehe..2 bulan ber'nuffnang' dptla RM 46.25..lama ke kalau cashout??? kalau simpan pun xpe kn?

intanurulfateha said...

.abg ady
.ape beze nuffnang ngan adsense?

noorafzan.blogspot.com said...

sayapun ada wat gak..
tapi maseh baru..
hehe~
xdapat pape hasil lagik..

Unknown said...

tahniah,
brp lama dpt menjana amount sbyk itu?

Ummi Hanie said...

tahniah2 .. walopun 50 hengget tp tetap duit tuh...nuffnang sy x jalan2 lagi la..dah buang dah iklan advertlets tinggal adsense jer tp x menguit2 jugak...agaknyer dgn adsense pun x sebulu kot??

lalink7 said...

Mr ady...
saye nyer baru cukup 50sen pun dah cukup gumbire...apatah lagi rm50 hengget..alhamdulillah...

tahniah ye

kai said...

Saya pun baru menceburi ilmu blog ni apa apa hal ni blog saya
http://boughtwithu.blogspot.com/