Tuesday, August 11, 2009

G.I. Joe - The Rise Of Cobra

Minggu lepas aku dengan orang rumah layan movie ni di MBO Ampang, Kurang aktiviti membuatkan aku bertindak untuk memujuk orang rumah untuk melihat movie ni. Atas rayuan dan pujukan maut akhirnya orang rumah sudi untuk pergi bersama (hehehe). Mungkin dah ramai yang tengok movie ni tapi seperti biasa aku akan review movie yang sudah aku tengok. Jom Layan...

G.I. Joe pada awalnya adalah sebuah animasi (katun) pada zaman kanak-kanak aku dulu, mereka yang sebaya mungkin pernah menonton katun G.I.Joe sebelum ini dan yang paling tidak dapat dilupakan apabila pasukan jahat bertempur dengan pasukan baik akan jerit Cobra!!! dan sebaliknya Yo Joe! Melalui Filem aksi sulung ini jalan cerita permulaannya banyak memperkenalkan karektor² dan bagaimana Cobra bangkit dan juga G.I. Joe di tubuhkan dan mengrekrut Askarnya. Movie ini dibintangi oleh 2 watak hero iaitu Marlon Wayne dan Channing Tatum. 2 Watak ini mungkin tidak seberapa popular bagi mereka namun aku memang meminati watak Marlon Wayne kerana filem-filem komidinya sebelum ini. Dalam movie ini beliau juga sempat menggeletek penonton dengan aksi lucu beliau. Jom Layan Sinopsis Movie ini:

Duke (Channing Tatum) Merupakan askar terlatih dan berkebolehan mengetuai sepasukan askar yang ditugaskan untuk menghantar suatu beg yang berisi senjata moden yang mampu menghancur sesebuah negara ke pangkalan rahsia. Dalam perjalanan, mereka di serang hendap oleh sepasukan penjahat yang menggunakan senjata canggih. Ripcord (Marlon Wayne) dan Duke terselamat didalam serangan tersebut atas bantuan pasukan khas. Mereka berdua akhirnya dilatih dan diterima menyertai pasukan khas tersebut yang di gelar G.I. Joe. Dapatkan G.I. Joe mempertahankan bumi daripada tangan penjahat, Siapakah Penjahat Cobra tersebut? Secanggih mana peralatan dan gambaran yang di war-warkan. Saksikan G.I. Joe - The Rise Of Cobra di pawagam berhampiran anda.

P/S : Tak rugi tengok movie ni... karektor dan lakonan dengan aksi yang mantop memang best lagi-lagi kesan effect yang "fuiyoo!". Suka watak Snake Eyes (Ninja) dan Ripcord (Lucu)

7 comments:

lalink7 said...

huhuuhuhu..sy pun dah tgk..
bestt n bestt sgt..
xrugi byo rm11..huhu

Unknown said...

keh3x..
btol3x..
stuju 100%

Dee said...

dh lama x tgk wayang..

azizan4444 said...

xtgk lg..tp ramai kate bez..hehe

Dee said...

mmg best citer nie..
5star aku bgi...
2nd best lepas citer transformer...
mantap!!!

Ann said...

kartun g.i. joe ni pun my faveret time dak2 dulu, igt lg org jahat bkepala ular..huhu seram la bg aku yg msih kecik time tu.

well kene tgk ni...cam best sgt jer, tp skng sgt bz, nmpknye download jer la...

Suzana Ikram said...

bole gak g negok... bwk anak2 skali.. tapi klu g jgn lupa pakai mask tau...heheehe..