Sunday, November 29, 2009

The Twilight Saga & Ninja Assassin

Baru balek dari tengok movie kat MBO, Galaxy Ampang. Seperti biasa hujung minggu ni aku pergi tengok sorang² memandangkan tiada aktiviti yang hendak dilakukan selepas 2 Hari Raya Korban berlalu. Tak dapat ajak orang rumah sebab baby masih kecik huhuhu... Peluang tengok wayang minggu ini aku layan direct 2 movie berturut². Jom layan review....


The Twilight Saga : New Moon
Movie ni merupakan filem kedua selepas movie pertamanya Twilight (2008), terus terang aku cakap movie pertama aku tak pernah tengok, aku layan movie ni sebab tengok trailer dia kat nuffnang macam best. Tapi after layan hurmm... buleh tahan laaa... Cerita The Twilight Saga : New Moon ni mengisahkan seorang remaja perempuan bernama Bella lakonan Kristen Stewart yang telah jatuh cinta dengan seorang vampire.

Edward adalah vampire, tapi ia tidak memiliki taring dan keluarganya adalah unik kerana mereka memilih untuk tidak minum darah manusia. Kecergasan dan jenaka, Edward melihat langsung ke jiwa Bella membuatkan mereka terjerumus ke dalam sebuah gairah, mendebarkan dan asmara yang tidak lazim, bagi Edward, Bella adalah apa yang ia tunggu sepanjang 90 tahun untuk dijadikan pasangannya. Tetapi semakin rapat mereka, semakin banyak halangan Edward harus perjuangkan untuk melawan tarikan primal baunya, yang boleh menghantar dia ke hiruk-pikuk tak terkendali. Apa yang akan Edward & Bella lakukan ketika sebuah klan vampire baru - James (Cam Gigandet), Laurent (Edi Gathegi) dan Victoria (Rachelle Lefevre) datang ke bandar dan mengancam akan mengganggu cara hidup mereka? Anda juga akan disajikan dengan watak serigala jadian iaitu Jacob (Taylor Lautner) yang amat meminati Bella dan bertanggungjawab melindunginya. Saksikanlah cinta tiga segi dan pertarungan antara vampire dan serigala jadian dipawagam berhampiran.

Cerita ni kalau tak silap akan ada sambungan pada tahun depan dan 2011 iaitu The Twilight Saga: Eclipse dan The Twilight Saga: Breaking Dawn.


Ninja Assassin
Movie ni untuk 18SG, dan memang betul² ganazz... Hero movie ni Raizo lakonan Rain (Korea) adalah salah satu pembunuh paling kejam di dunia. Dia diambil dari jalanan sebagai anak angkat dan dilatih serta diubah untuk menjadi pembunuh terlatih oleh Klan Ozunu iaitu sebuah kumpulan rahsia yang dianggap sebagai mitos. Setelah meningkat dewasa Raizo tidak dapat menerima pegangan yang dipegang kuat oleh Klannya sehingga pada suatu hari temannya dibunuh kerana cuba melarikan diri daripada klan tersebut. Dia cuba bangkit namun ditewaskan tetapi berjaya melarikan diri dan akan membalas dendam suatu hari nanti.

Di Berlin, agen Europol Mika Coretti (Naomie Harris) telah menemui sebuah jejak wang yang menghubungkan beberapa pembunuhan politik ke rangkaian bawah tanah yang tidak boleh mengesan pembunuh dari Timur Jauh. Menentang perintah atasannya, Ryan Maslow (Ben Miles), Mika cuba membongkar fail agen rahsia untuk mengetahui kebenaran di sebalik pembunuhan. Siasatannya membuahkan hasil, dan Klan Ozunu menghantar pasukan pembunuh untuk menghapuskan Mika yang dipimpin oleh Takeshi (Rick Yune). Raizo menyelamatkan Mika tetapi dia tahu bahawa klan Ozunu tidak akan berehat sehingga mereka berdua dihapuskan. Raizo dan Mika harus mempercayai satu sama lain jika mereka ingin bertahan untuk terushidup dan sekaligus untuk menumbangkan klan Ozunu yang sukar difahami.

Tak rugi tengok movie ni, betul² kaw... dia tetak orang guna samurai macam real... putus sana sini.. huhuhu.. ada berani? tengoklah!!!!

7 comments:

joegrimjow said...

ninja assasin
huuu
akan dilihat

eNaSaN said...

wah cam besT jer ninja assasin..



rain waiT 4 me...hik3

Ann said...

aku tgk dh twilight saga, erm best..romantik citernye...ade gak aksi mncemaskan especially bila babak serigala tu berlawan...

emy/mamasuri said...

hi..
tq..sy copy lagu dr blog awk..
selamat berkenalan...

joegrimjow said...

update2
;)

Dee said...

ady..don't miss twilight movie ulangan kt starmovie channel (ch 413 astro) this saturday at 10 pm..aritu dh main 22 nov...bila u tgk yg first baru u leh fhm yg 2nd...yg 1st pun best...

emy/mamasuri said...

yelah ady..ada ulangan twilight satu tu kat starmovie..tgk..jgn tak tgk..ensem edward tu..sib baik dah ada suri...hehehe...bl lah nk g tgk twilight saga tu...